یزدفردا: بنابر اعلام توماس باخ، رییس کمیته بین المللی المپیک، ۳۶ ورزشکار درقالب ۱۲ رشته ورزشی در بازی‌های المپیک پاریس حضور خواهند داشت که سهمیه رشته وزنه برداری به یکتا جمالی و رامیرو مورا تعلق گرفته است.

به گزارش یزدفردا: یکتا و مورا در مسابقات اخیر وزنه برداری در پوکت تایلند موفق به ثبت رکورد‌هایی شدند که شانس آن‌ها را برای کسب سهمیه و حضور المپیک تضمین کرد؛ بنابراین گزارش، یکتا جمالی که اصالت ایرانی دارد و اکنون در آلمان ساکن است، ۳۱ مارس امسال ۲۰ ساله شد و در رقابت‌های جام جهانی تایلند، با ثبت وزنه ۱۰۰ یکضرب، ۱۲۵ دوضرب و ۲۲۵ مجموع در دسته ۸۱ کیلوگرم، نوزدهم شد.

موار، اما اصالتا کوبایی است و بریتانیا اقامت دارد. وی در دسته ۱۰۲ کیلوگرم مردان با ثبت ۱۶۲ یکضرب ۱۹۷ دوضرب و ۳۵۹ مجموع، هجدهم شد.

هر دو ورزشکار در یک لیست ۷۴ نفره برای کسب سهمیه المپیک قرار داشتند. المپیک پاریس سومین تجربه حضور تیم پناهندگان است و ورزشکاران پناهجو در دو دوره قبلی در ریو ۲۰۱۶ و توکیو ۲۰۲۰ عملکرد قابل قبول و بعضا درخشانی ارایه کرده اند.

محمد جلود رییس فدراسیون جهانی وزنه برداری نیز بعد از دریافت این خبر گفت: خیلی خوشحالم که دو وزنه بردار برای المپیک انتخاب شده اند. ما تیم پناهندگان را در سال ۲۰۲۳ تشکیل دادیم و انتخاب دو ورزشکار، نشان دهنده عملکرد موفق ما در این زمینه است و البته تلاش زیادی که رامیرو و یکتا انجام داده اند و شایسته کسب سهمیه هستند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا